В средата на 30-те години на този век NASA планира нова пилотирана мисия до Марс. Преди това обаче Американската космическа агенция ще тества технологията, необходима за подобен полет, с пътуване до Луната. Това съобщи НАСА Джим Брайденщайн в интервю за MSNBC.

„Този път няма а поставим знаме и да оставим отпечатъци от обувки, а след това да забравим този проект в продължение на половин век. Ще отидем там, ще вземем роботи и лунни роувъри с нас", коментира още той.

Тестовете на новите космически апарати ще започнат през 2024 г.

NASA кани всяка една частна компания, която има идеи за това кой е най-добрият начин да се транспортират и приземят астронавти на Луната, да се включи в проекта.

Следващата цел пък е Марс.

"Полетът до Луната продължава три дни, а Земята и Марс се намират в изгодно положение за полет на всеки 26 месеца. Така че ние говорим за двугодишен престой на повърхността на Марс", отбелязва Брайденщайн.

Той коментира, че изучаването на Марс, използвайки марсоходи и станцията Mars InSight, е дало на специалистите много нова информация за историята и геоложката структура на планетата.