Магнитна буря ще удари Земята през последните дни на септември

27 септември 2019 г., 11:32
301

Източник: Jurik Peter / Shutterstock

Магнитна буря се очаква да удари Земята през последните дни на септември. Предупреждението е на Центъра за прогнози на космическото време към Американската национална агенция за изследване на атмосферата и океаните. Причина за геомагнитното смущение е високоскоростен слънчев вятър. На този етап прогнозата е за умерена магнитна буря (G2),

Смущенията ще започнат тази вечер - на 27 септември, като кулминацията ще е на следващия ден от сутринта до обяд, прогнозират от Руската лаборатория за изследване на слънчевата активност към Института „Лебедев”. Планетарният индекс може да скочи до степен 5.

Геомагнитни бури се усещат предимно от хората с проблеми на сърдечно-съдовата система, обясняват лекари. Възможни са сърдечни спазми, замаяност, главоболие и липса на концентрация. Смущенията в магнитното поле могат да въздействат и на хора с психични разстройства.

При подобни ситуации понякога има и колебания в електроенергийната мрежа. Уязвими са и спътниците, осигуряващи навигационна информация. Красивата страна на подобни явления са зрелищните сияния в небето над полюсите.