В древни времена хората вярвали, че Земята е плоска и че се поддържа от три гигантски кита. Днес сме запознати с Големия взрив, черните дупки и постоянно разрастващата се вселена.

Сигурни сме, че съществуват още множество невероятни открития, които човечеството тепърва предстои да направи. Междувременно… представяме ви 10 невероятни факта за нашата Вселена, които ще ви удивят.

99 процента от материята е празно пространство. Ако отстраним това пространство от атомите ни, тогава цялото човечество (7 млрд.) ще може да се побере в едно кубче захар.

Всеки от нас се състои от атоми, които някога са били част от звезди, избухнали преди милиарди години.

Малък процент от статитката, която виждате на телевизора си, всъщност е остатъчно зарево от Големия взрив.

Една година на Венера се равнява на 224 земни дни. Един ден на Венера обаче е равен на 243 земни дни. С други думи - един ден на Венера е по-дълъг от една година.

Почти всички  водородни атоми в нашите тела са се образували в Големия взрив - преди около 13,7 милиарда години.

Слънцето съставлява 99,8 процента от маста в Слънчевата система. То е толкова голямо, че в него могат да се поберат 1,3 млн. планети, големи колкото Земята.

Във Вселената има повече звезди, отколкото песъчинки на Земята.

Вселената ухае на малина, ром, бекон, печени бадеми и барут.

Неутронните звезди са толкова гъсти, че само една чаена лъжичка от техния материал ще тежи повече от връх Еверест.

Обикновената материя, която виждаме, съставлява едва 5 процента от Вселената. Останалата част е тъмна енергия и тъмна материя, за които все още не знаем почти нищо.