За дигиталните устройства и домашните
За родителите може и да е очевидно: децата, които се занимават с разни устройства, не си пишат домашните.
И учени го установиха - колкото повече време отделят малките на смартфони, таблети, видео игри и телевизия, толкова по-малко вероятно е да си напишат домашното или да свършат някоя от другите си задачи.
Педиатри от Университета Браун в Роуд Айлънд открили, че децата, които използват дигитални медийни устройства по четири до шест часа на ден, са по-малко способни да изпълняват задачите си в сравнение с деца, които ползват такива устройства под два часа на ден.
„Важно е родителите да разберат, че когато децата са изложени всеки ден на различни форми на дигитални медии, комбинираното време, прекарано с такива устройства, се свързва със спад на най-различни показатели за нормално протичане на детството“, казва един от авторите на изследването, д-р Стефани Руст.
Подобни показатели са домашното упражнение, изпълнението на задачи, интересът към научаване на нови неща и запазването на спокойствие, когато си предизвикан, добавя Руст.
За изследването екипът ѝ анализирал данни от родители на 64 000 деца на възраст между 6 и 17.