Понякога е истинска битка да изкопчим от децата някаква информация за училище. Как е минал денят им, какво са правили, какво са яли, с кого са си играли, какво са научили – дори да започне спокойно разговорът, често прераства в кавга. Има и по-лесен начин. Можем да опитаме да подходим по друг начин и да зададем на детето следните въпроси:

1. Какво те накара да се усмихнеш днес?

2. Сещаш ли се за нещо добро, което някой е направил днес?

3. Какво успя да направиш днес с помощта на въображението си?

4. С кого седя на обяд в стола?

5. С кого седя на чина днес?

6. Някой отсъстваше ли днес? Знаеш ли защо?

7. Кажи ми нещо, което научи днес и не знаеше до вчера?

8. Хареса ли ти обядът?

9. Кое беше най-трудното нещо, с което трябваше да се справиш днес?

10. Ако можеше да промениш едно нещо днес, кое щеше да е то?

11. В какво настроение беше учителката днес?

12. Какво накара учителката днес да се усмихне?

13. А какво я разсърди днес?

14. Ако можеше да си смениш местата на седене с някое дете от класа днес, кое щеше да е и защо?

15. Как се държа днес?

Всеки правилно зададен въпрос може да доведе до друг важен разговор. Ако предразположите детето, бихте могли да научите много. Старайте се да не го прекъсвате и да не правите забележки (поне не прекалено много), за да не започне да се затваря в себе си и постепенно да спре да споделя с вас. Детето ви трябва да се чувства спокойно, когато говори с вас, и да знае, че може да ви довери всичко.