Загадка е как възникват и как се усложняват алергиите в детството. Ново проучване на Northwestern University  допълва познанието като разкрива една от „рецептите“ за тази висока чувствителност.

Това са съставки във влажните кърпички, които майките употребяват всеки ден от най-ранна възраст, за да почистват тялото и най-вече ръцете на хлапето.
Учените установяват, че 35% от децата, които страдат от хранителни алергии, имат някаква форма на екзема. Затова допускат, че това е имунният отговор от страна на кожата, чийто повърхностен слой се променя под въздействие на съставки в хигиенните кърпички.

„Въздействието на влажните кърпички върху кожата се явява една от причините за алергия и спрямо хранителни продукти, заедно с редица генетични фактори, които предразполагат към тази свръхчувствителност“, твърдят учените, цитирани от Good Housekeeping.

Те отдавна подозират, че между кожните реакции и хранителните алергии има определена връзка. След като проверят това с лабораторни експерименти, установяват съставка във влажните кърпички, свързана с кожните алергии - натриев лаурилсулфат. Чувствителните към нея развиват и хранителни алергии към различни продукти.

Как точно се „отключва“ хранителната алергия предстои да бъде изяснено. Учените допускат, че химичните вещества от кърпичките увреждат защитните механизми на кожата, проникват в организма и оказват влияние на имунитета.

Източник: Новите родители