Защо да караме децата да учат наизуст каквото и да било, когато гугъл може да помогне? Винаги е под ръка на съвременните младежи и бързо ги измъква от неловко положение.

Аргументът, че е добре паметта да се „тренира“ със стихчета невинаги е достатъчен, защото много хора залагат на мемори игри и на пъзели.

Ето няколко причини, които могат да ви убедят в предимствата да учите детето да рецитира стихове - метод, който се практикува от древността. Те са дадени от експерта по трениране на паметта Екатерина Додонова, автор на книгата “100% памет. 25 полезни метода за запомняне в 10 тренировки“, цитирани от letidor.ru.

1. Стихотворението, което детето учи наизуст, помага за структуриране на информацията

Всяка стихотворение има определена вътрешна логика и структура. 
Като опитва да запомни, детето попива тази структура, анализира я, а това значи, че мозъкът му се развива активно.

2. Стихотворението го учи да изпълнява задачата до край

Това качество е особено необходимо за училище. А като се учат стихчета то се тренира лесно и приятно.

За да помогнете на детето да научи текст наизуст, спазвайте правилото на трите „П“ - прочетете, преведете му съдържанието, за да го разбере и представете действието (може да го изиграете или нарисувате).
Вашата помощ е от значение, защото често има думи, които детето не разбира. А, когато нарисувате последователността на лист, ученето става интересно, а подсещането – онагледено.
За да улесните запомнянето, го направете като театър – нека детето се движи, да включи в работа ръце и крака. 
„В горичка на полянка, грее ягодка засмянка. Меченцето щом я зърна, то към нея се обърна.“
Като види пантомимата, която разигравате, детето ще се подсети и думите, които е забравило.

3. Стихотворенията правят детето по-уверено в себе си

Паметта ни е устроена така, че човек не може да запомни това, което не разбира. В детските стихотворения често има думи, които хлапето не знае. И докато не ги разбере, не очаквайте да запомни стихотворението.
Непознатата дума бързо „излита“ от главата му и затруднява процеса.
Ако детето не се страхува да пита, то ще научи много повече подробности от значението на конкретна дума.

Много деца обаче не обичат (не умеят) да задават въпроси.
Тези, които го правят, и не се страхуват да навлизат до същността на проблема, стигат много по-далеч.