Тези предразсъдъци са използвани от маркетинга, за да се засегне процесът на взимане на решения. 

Например, всички бихме се доверили на човек, който носи бяло палто или бяла връхна дреха, дори той да не твърди пред нас, че е лекар или учен. 

Склонни сме да мислим, че някой, който има британски акцент, е надежден и може да му се има доверие. 

Очакваме бялото вино да е сладко. 

Списъкът с нагласите е безкраен и се отнася до цветове, звуци, музика и почти всичко, което можем да видим или чуем, казва Маккензи. Маркетингът, задвижван от психологията, използва нагласите, за да влияе на действията на потребителите по начини, които те може би дори не подозират. 

Нещата не работят винаги по един и същи начин. 

Хората понякога са наясно със своите слабости или пък са имали време да се имунизират срещу триковете на ума. Не винаги попадаме в капана на решаването според нагласи и предразсъдъци, обяснява още Маккензи. Зависи от обстоятелствата, от точките на задвижване. 

Задействаща точка (Trigger point) е когато е най-вероятно да бъдем податливи на различни влияния и съобщения. Ако например винаги сме карали Тойота, няма да си променим афинитета към Тойота, защото съседът наскоро си е купил Форд, дори ако пред нас е налично социалното доказателство. Обаче, ако се намираме във Фаза 2 и започваме да си търсим нова кола, социалното доказателство може да бъде много въздействащо, за да променим мнението си и да минем от Тойота на Форд. 

Маркетингът, основан на психологията, знае как и кога да използва различни тактики, за да бъде ефективен върху пазарните решения, наричани Задействащи точки. 

Източник: Мениджър Нюз