Хората с творчески професии често блокират и дълго чакат в ума им да се роди нова идея. Художниците, писатели и рекламисти с годините откриват стимули, които им въздействат вдъхновяващо и им помагат да достигнат до силната идея, която ще продадат. Някои от тях черпят вдъхновение от обект на любовта им. Други посягат към не дотам полезни варианти. В офис средите пък най-разпространеният подход е брейнсторминга.

Авторите в сайта bakadesuyo.com определят списък от златни препоръки, които могат да помогнат на творците да отключат ума си. Съветите са особено полезни за рекламистите и хората, които се занимават с криейтив, смятат те. Повечето от тези най-разнообразни препоръки са лесно приложими и не струват много пари или усилия. В същото време професионалистите се съгласяват, че те действително работят. Ето кои са:

Пътувайте. Или често черпете вдъхновение от чужди култури.

Не се обграждайте с цвета червено, придържайте се към синьото.

Купете си растение в саксия.

Дайте на някой друг да разреши проблема и да помисли над вашата задача. Или се престорете, че разрешавате задача и измисляте идея, вместо някой друг. Престорете се, че сте дете.

Мислете за любов, не за секс. Вземете си почивка. Спрете да се отнасяте твърде строго със себе си.

Усмихвайте се. Или пък се мръщете, когато сте щастливи. Бъдете и малко параноични.

Когато работите, прибавете малко шум за фон.

Сприятелявайте се и градете екипи както със стари приятели, така и с непознати. Общувайте с хора, които нямат никаква представа какво правят. Но при всичко това, знайте, че е много важно да станете експерт.

Не се опитвайте да бъдете прекалено оригинални.

Спрете да практикувате брейнсторминг. Вземете си душ. Спрете да работите затормозяващо усърдно.

Правете това, което не се очаква от вас. Редовно танцувайте, дори да не можете. Наблюдавайте известно време логото на Apple. (Проучване, цитирано от BusinessInsider, който препоръчва сайта с тези съвети, наскоро показа, че на подсъзнателно ниво хората са стимулирани да бъдат по-креативни, след като са наблюдавали логото на Apple, защото на съзнателно ниво компанията масово се асоциирала с иновативността.)

Излезте и пийнете с приятели някоя вечер. Останете будни цялата нощ. Може и да се напиете, кой знае... Излизайте със саркастични хора, за да бъдете по-креативни. Опитвайте да правите ежедневните неща все по различни, колкото може по-нетрадиционни начини, които вие си измисляте.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.