Някои скрити пиар акции се превръщат в емблематични за бранша, след като са разкрити като финансирани рекламни експерименти. Други се провалят с гръм и трясък, поставяйки клеймото „Провал” върху марката. И в двата случая резултатът дълго се помни. 

Business Insider разказа за девет рекламни събития, организирани с идеята да се постигне бързо висока публичност, които стават пословични с неуспеха си. Историите са забавни и тъжни, учудващи и абсурдни.

Ето ги и тях накратко:

- Изпълнителният директор на американската компания за защита на личните данни и борба с кражбите на идентичността LifeLock огласи публично номера на социалната си осигуровка, изписвайки го на билбордове през 2006 г. Той предизвиква хората „да откраднат самоличността му” и те го направиха. 13 пъти успешно.

- Група актьори, маскирани като въоръжени военни, нахлуха в кино по време на премиерата на филма “Iron Man 3”. Акцията им бе счетена за проява на липса на вкус и неадекватна на фона на неотдавнашната смъртоносна стрелба в кино по време на прожекцията на последния филм за Батман в САЩ.

- Южна Австралия изпрати до шефове на медии 55 мъртви златни рибки. Инициативата била одобрена от правителството и се провела под мотото „Бъди голяма риба в малкото езерце и ела да изпробваш водата” през 2011 г. Въпреки че снабдили рибките с храна и условия за 6 месеца напред, всички те пристигнали мъртви при получателите си. В добавка към гафа, южната част на Австралия е известна с това, че качеството на водата в нея е най-лошо от на целия континент.

Продължава на страниците на Мениджър Нюз.