Само преди две десетилетия, ученици и студенти нямаха ни най-малка представа от флашки, таблети, компютърни презентации, мобилни програми и прочие дигитални помощници в различни сфери. Технологичната революция обаче неумолимо напредва и много скоро ще промени радикално и образователните системи. Какви знания и умения ще преподават на нашите деца и внуци в училищата и университетите? И кои специалности вероятно ще станат най-търсени в следващите десетилетия? Ето няколко конкретни прогнози.

Оператор за обработване на данни от BigData. Специалистът с такава професия ще трябва да умее да обработва големи обеми от информация и да я прави удобна за ползване и възприемане. Доколкото тази база данни се формира през пресяване и комбиниране на информация от множество различни научни сфери като математика, информатика, статистика, икономика, той ще трябва да бъде достатъчно компетентен във всяка от тях.

Разработчик на невронни мрежи. Искаме или не, бъдещето принадлежи на пълноценното развитие на изкуствения интелект. А огромна роля в това ще играят невронните мрежи. С тяхна помощ понастоящем се обработват снимки, видео, извършва се например издирване на хора по фотография, имитира се ръкописен текст. В сериозните сфери на дейност, свързани с икономика, статистика, различни научни изследвания, с тяхна помощ се решават сложни задачи. Разработването на невронни мрежи е важна крачка в създаването на изкуствен интелект.

Проектант на виртуални светове. Виртуалната реалност трайно навлезе в живота ни, отвоювайки все по-голямо място в него. След появата на виртуалните шлемове и очила много скоро ще се появи и необходимост от виртуални проектанти, които ще "конструират" виртуални реалности по поръчка и ще създават програми и приложения към тях.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.