Интервюто ви за работа е минало добре и сте останали с впечатлението, че сте успели да привлечете вниманието на интервюиращия. Не след дълго обаче получавате имейл от компанията, в която сте кандидатствали за работа, с информацията, че предлаганата позиция е била дадена на друг кандидат. В резултат на всичко това в главата ви започва да се върти един единствен въпрос: „Къде сбърках?“

Тами Коен, която е президент и основател на Infomart, съветва да продължите контакта с компанията и да се разровите в причините за отхвърлянето на вашата кандидатура.

„Не позволявайте комуникацията ви с компанията да приключи в този момент. Поддържайте отворена дискусията и опитайте да разберете какво не ви е достигнало, за да спечелите желания пост. Попитайте кои са уменията, върху които трябва да продължите да работите, и коя част от вашето представяне може да бъде подобрена. Анализът на неуспешната кандидатура може да ви донесе ценна информация, която да увеличи шансовете ви при следващото интервю за работа.“, съветва Коен.

От друга страна, Том Морън, главен изпълнителен директор на фирмата за набиране на персонал Addison Group, казва, че макар да няма нищо лошо в търсенето на допълнителна информация от интервюиращия за причините да не бъдете наети, това допитване трябва да бъде направено по подходящ начин.

„Не трябва да засипете с въпроси мениджъра, отговарящ за назначаването на нови служители, веднага щом научите, че не сте получили работата. Не трябва обаче и да чакате твърде дълго, преди да отправите това запитване, тъй като искате впечатленията от интервюто все още да бъдат пресни. Няколко дни след интервюто, но не по-късно от седмица, е добро правило, към което може да се стремите в тази насока.“, казва Морън.

Потърсете правилния човек

След като разберете, че кандидатурата ви е била отхвърлена, опитайте да установите контакт с представител на компанията, съветва и Джил Гуджино Панте, директор на кариерния център на Университета на Делауеър.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.