Хората, които получават електронна кореспонденция от свои колеги преди началото на работния ден и след неговия край, стават значително по-гневни и напрегнати и това може да окаже неблагоприятно влияние на техния личен живот, предупреждават учените в ново проучване, цитирано от Science Daily.

Екип учени от Университета на Тексас в Арлингтън е изследвал 341 служители в 7-дневен период, наблюдавайки техните чувства, когато отварят служебни имейли извън работното време. Тримата учени, провели проучването, използвали своите контакти във Facebook, LinkedIn и Twitter, за да открият хора за експеримента.

"Участниците масово съобщават за това, че получаването на работен имейл, съобщение или обаждане, когато са си тръгнали от офиса, ги ядосва и че често тези комуникации са проведени неправилно и отнемат излишно много време", казват авторите на проучването.

"Имейлите в извънработно време наистина засягат личния живот на тези служители".

"Смартфоните и цялостната култура на това да бъдеш "винаги онлайн" са превърнали служебната комуникация в извънработно време в нещо често срещано. Но като всяко нещо в бизнеса, и те могат да бъдат провеждани добре или неправилно и начинът, по който правим това е от голямо значение за успеха", казва Рейчъл Кросън, декан на Стопанския факултет на университета.

Някои от препоръките, които учените дават са специална подготовка за това какво трябва и не трябва да се казва в такива съобщения, поставяне на граници за това кога да бъде провеждана електронната кореспонденция, съвети за правилен изказ и набор от теми, които е по-добре да се обсъждат лице в лице, а не електронно.