Харчене и щастие

13 юни 2018 г., 12:20
287

Снимка: Shutterstock

Парите не купуват щастие, те са само инструмент за реализиране на мечти и създаване на необходимите условия да прекарваме времето си сами или с други хора така, че да изпитваме положителни чувства. 

Всички ги изкарваме - някои повече, други по-малко, но всички ги харчим и начинът, по който употребяваме това средство, може да ни донесе повече (или не) житейска удовлетвореност.

Без излишни претенции за оригиналност, авторите на онлайн изданието на сп. Entreprenuer припомнят накратко изпитани съвети и методи на мислене за това как да харчим парите си така, че да бъдем по-щастливи. Ето какво пишат: 

Всъщност хората не искат да бъдат богати, те искат да бъдат щастливи. 

Елизабет Дюн, Даниел Гилбърт и Тимъти Уилсън са убедени, че „ако парите не ви правят щастливи, значи вероятно не ги харчите по правилния начин”. Те разказват как смятат, че човек трябва да управлява парите си, за да бъде щастлив и да има богат откъм положителни усещания живот. В тази връзка казват следното:

Плащайте за повече преживявания и по-малко предмети. Материалните стоки се обезценяват. Споменът остава завинаги.

Използвайте парите си, за да помагате на другите. Често когато човек дари на някого или помогне за добра кауза се чувства по-удовлетворен отколкото ако е похарчил сумата егоистично.

Купувайте малки удоволствия, вместо крупни. Някои хора намират за особено трудно да спазват този принцип, защото за ежедневните си усилия (в работата или другаде) са свикнали да се възнаграждават с големи покупки и скъпи мащабни придобивки. Според авторите обаче честите награди, които човек си прави, с множество малки неща го карат да се чувства по-добре като цяло, отколкото дългоочакваната награда с нещо по-голямо и дори по-любимо.

Платете сега, но консумирайте малко по-късно. Това е съвет за щастие, който противостои на принципа на минутната радост и дълготрайното нещастие: Купи сега, изплащай по-късно. Нетърпението да опиташ това, което вече знаеш, че имаш, е положителна емоция. Дългът – силно отрицателна.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.

Ключови думи:
Коментари