Децата, които още от малки слушат как родителите им приказват, израстват с по-добри умствени умения.

До това заключение достигат британску учени от Йоркския университет, след като "подслушват" общуването в домашни условия между 107 деца на възраст от 2 до 4 години и родителите им 3 дни.

По време на изследването майките и татковците е трябвало да помагат на децата да рисуват, копират и да изпълняват други задачи за проверка на умствените им способности.

Оказва се, че между количеството на думите, чути от малчуганите, и техните когнитивни способности съществува положителна връзка. Какви точно са причините за това? Изследователите уточняват, че са необходими допълнителни изследвания, които да отговорят на този въпрос.

Излагането на говора може да дава повече възможности на децата да учат, но може и по-интелигентните деца да пресъздават повече думи, чути от възрастните в средата им. Децата, слушащи много разговори на възрастни, разсъждават по-добре, познават по-добре числата и формите. 

Оказва се важно и качеството на слушаната реч. Когато родителите използват богат речник, децата също знаят повече думи. Освен това "позитивното родителство", което насърчава любознателността и изразяването, е свързано с по-малко прояви на неспокойство, агресивност и неподчинение у децата.