В часовете по биология вероятно сте научили, че наследяваме 50% от ДНК от майките си и 50% от ДНК на бащите си. Този биологичен факт обаче не означава, че всеки родител предава на детето си еднакво количество физически и генетични характеристики. Всъщност е 60% по-вероятно децата да наследят активни черти от бащите си просто защото това е по-силно изразеният ген.

Ето кои са 6-те черти, които е по-вероятно да наследите от баща си:

1. Височината.

Чували ли сте израза: „Висок като баща си“? Очевидно това твърдение е подкрепено от науката. Височината на човек се определя от поне 700 генетични вариации, наследени от двамата родители. Генът за височина на всеки от родителите обаче работи по малко по-различен начин. Например гените на бащата са важни за стимулиране на растежа и следователно - на височината.

2. Кривите зъби.

В случаите, когато бащата е с лоши зъби, е по-вероятно детето да посещава зъболекарския кабинет по-често от своите връстници - дори ако майка му има чудесни зъби. Всичко стоматологично - от кариесите до по-сериозни дентални проблеми - може да дойде директно „от устата“ на бащата.

3. Полът.

Бащите са 100% отговорни за пола на новородените си деца. Х и Y хромозомите, известни като полови хромозоми, определят пола на детето. Момичетата наследяват Х хромозома от баща си, което води до генотип XX, а мъжете наследяват Y хромозома от баща си, което води до генотип XY. Тъй като майките предават само Х хромозоми, бащите имат пълен контрол върху пола.

4. Трапчинките.

В много култури трапчинките се смятат за признак на красота и привлекателност. Въпреки това учените ги описват като дефект, който се дължи на скъсени лицеви мускули. Предполага се, че те са наследствени, тъй като са доминантна генетична черта и по-често се унаследяват от бащата.

5. Пръстовият отпечатък.

Няма два напълно еднакви пръстови отпечатъка, тъй като те са уникални за всеки. Въпреки това пръстовите отпечатъци на бебето могат да приличат на тези на бащата, колкото и невероятно да звучи. Те са генетични особености, наследени от нашите бащи.

6. Кихането.

Много от нас познават поне един човек, който киха неконтролируемо, когато се взира в слънцето или в други ярки светлини. Е, това е още една генетична особеност, за която е отговорен бащата. Това състояние е известно като синдром на Аху и е по-вероятно да се предаде именно по линия на бащата.

Bright side