Разпространението на гените е биологически задължително за видовете и при повечето животни изисква, изненадващо или не, да останеш жив, за да успееш реално да създадеш поколение. Но не така стоят нещата за насекомите дървесни пръчици. Учени откриха, че дори и след като такова насекомо е било изядено от птица, все още има втори шанс, за да създаде поколение, но вече post mortem. Учените от университета Кобе в Япония откриха, че след като се погълне от птицата, яйцата на дървесната пръчица, който са характерни с много твърдите си обвивки, могат да пропътуват през храносмилателната система на пернатото и да се изхвърлят природата без никакви увреждания.

Приютени на топло и уютно в птичите екскременти яйцата дори ще успеят да се излюпят, пускайки на бял свят нова дървесна пръчица, която никога не е виждала родителите си. И ако това ви звучи познато, причината е, че много растения го правят със семената си. Иронията е, че дървесните пръчици не само изглеждат като растения, благодарения на перфектната си мимикрия, но и се разпространяват като тях.