Винаги е приятно да получиш букет цветя. За съжаление повечето растения не издържат твърде дълго и бързо увяхват.

Ето защо решихме да ви представим 10 простички, но ефективни начина, които ще запазят откъснатите цветя свежи и красиви за по-дълъг период от време.

Поставете цветята в голяма и чиста ваза

Винаги използвайте чиста ваза. По този начин ще намалите риска от бактерии и други микроорганизми, които могат да се размножат и засегнат цветята. Уверете се, че стъблата им не се притискат твърде много едно в друго. Изберете вази с широки гърла.

Използвайте гореща вода

Не кипяща, разбира се. Температурата трябва да е около 43-44 градуса по Целзий. Налейте водата във вазата с цветя и я оставете на хладно място за час-два. Горещите водни молекули се движат по-бързо през стъблата. Същевременно цветята губят по-малко влага заради студения въздух. Този метод се нарича „закаляване“.

Ако не искате да „закалите“ цветята си, използвайте топла вода

Ако предният метод не ви допада, просто сложете букета в топла вода или в такава със стайна температура. Току-що откъснатите цветя приемат топлата вода с много по-голяма готовност, отколкото студената. За напъпилите растения обаче най-добре ползвайте студена.

Махнете листата в долната част на стеблото

За да удължите живота на букета, премахнете всички листа, които ще се озоват под вода във вазата. В противен случай те ще загният доста бързо и ще захранят бактериите, които впоследствие ще увредят самото растение.

Подменяйте водата

Всеки ден. Не забравяйте да отстраните и всички дребни остатъци на дъното, преди да налеете свежата вода. Това ще намали риска от инфекция. Можете да добавите и няколко таблетки аспирин, за да поддържате водата чиста и свободна от бактерии, увреждащи растенията.