Астрономи доказаха, че в центъра на галактиката Млечен път има само една голяма черна дупка, предаде ТАСС, като цитира съобщение на германския Институт за извънземна физика "Макс Планк".

Констатацията е направена на базата на данни, получени по време на наблюдения на активността на Sgr A* - свръхмасивна черна дупка в центъра на Млечния път, пише БТА. Учените са на мнение, че почти цялата материя в центъра на галактиката е концентрирана в много малък регион, чийто диаметър е сравним с разстоянието между Слънцето и Меркурий. Това изключва наличието на други големи черни дупки освен Sgr A*, обясняват астрономите.

"Тази материя, чиято маса изчислихме от активността на Sgr A*, се оказа концентрирана в много малка област в пространството. В същото време масата й съвпада с оценките, получени от нашите колеги по време на наблюдения на звезди, които периодично се отдалечават на големи разстояния от черната дупка. Това предполага, че в центъра на Млечния път има само един такъв обект", казва изследователят от института Диого Рибейро, цитиран в прессъобщението.

Той и колегите му стигнат до това заключение, анализирайки данни, събрани от инструмента "Гравити" (Gravity), инсталиран на Много големия телескоп (VLT - Very Large Telescope) на Европейската южна обсерватория в Чили. Това е апарат, способен много точно да проследява позицията и да изчислява разстоянието дори до най-тъмните и неясни обекти в космоса.