Въпреки че изглежда като странно място, на което бихте открили такава важна информация, сапунът може да бъде достоверен предвестник на промени във времето, съобщава Daily Mail.

Това твърдят група френски учени, които считат, че мехурчетата му са в състояние да предсказват силата на циклони, тайфуни и урагани.

Според физиците от университета на Бордо течението на течността на повърхността на сапунения мехур е идентичен с поведението на климатичните системи по Земята. Подробно проучване на ротацията на микроскопичните мехурени водовъртежи - въртенето на течност на повърхността - позволява на учените да създадат опростен модел, който помага в предвижданията за тропически циклони.

Учените се надяват, че методът ще съумее да достави по-точни прогнози за силата на вятъра и дори да спаси стотици или хиляди човешки живота. Само през миналата година в Тихия океан се разразиха 21 циклона, които причиниха щети за стотици милиони долари.

До момента френските учени са тествали своя модел спрямо 150 реални тропически циклона от Тихия и Атлантическия океан и твърдят, че той отразява достоверно характеристиките на тези системи от ниско налягане.

"Проучването ни предоставя опростен модел, който може да помогне на метеоролозите да прогнозират по-добре силата на тропическите бури", се казва в доклада.