Учени откриха молекула, наречена TIC10, която заздравява имунната система и предотвратява формирането и разпространението на канцерогенни тумори.

Тя активира гена на протеин, наречен TRAIL. „Той е част от имунната ни система. Всички хора, имащи нормално работеща имунна система, използват тази молекула, за да пречат на разпространението на туморите. Увеличаването й няма да е толкова токсично, колкото химиотерапията“, заяви Уафик Ел-Диери, онколог в Хършей.

Експериментите показват, че TIC10 оказва силно влияние най-различни тумори, включително на гърдата, лимфните възли, дебелото черво и белия дроб. Особено ефективен е срещу глиобластомата – вид тумор на мозъка, който се лекува изключително трудно. TIC10 обаче успява да принуди туморните клетки да се самоубият.

Мишки, страдащи от глиобластома, живеят три пъти по-дълго вследствие на лечение с TIC10 и лекарството Avastin, което се използва за лечение на мозъчни тумори. Дори гризачи, третирани единствено с TIC10, живеят по-дълго (6 процента повече) в сравнение с онези, които не получават никакво лечение.

Учените са убедени, че подобна терапия би била ефективна и при хора.