Всички сме изпадали в неприятната ситуация, след като дълго време сме търсили обществена тоалетна, да открием, че нейната чистота е далеч от онази, която би ни накарала да се чувстваме толкова комфортно, колкото се чувстваме върху домашната си тоалетна чиния.  Но какво можем да направим в такъв случай? Светът е микробна планета и като негови обитатели ние носим своите собствени микробни системи, които смесваме със средата непрекъснато. Микробите са изобилни навсякъде по нашето тяло: в устата ни, кожата, очите, половата система и коремния тракт. Може би не знаете, но повечето хора носят около килограм микроорганизми.

Науката сочи, че около 25% от всички микроби във вътрешността се носят от фекалиите. Те са дом на широк спектър от патогени като Campylobacter, Enterococcus, Escherichia coli, Salmonella, Shigella, Staphylococcus, Streptococcus и Yersinia bacteria, освен вируси като норовирусите, ротавирусите и хепатитите А и Е. Но добрата новина е, че прихващането на инфекция от тоалетната чиния на обществена тоалетна е много малко вероятно, защото повечето инфектирания изискват директен пренос на бактерия от ръцете към устата.