Компанията Майкрософт обяви амбициозен план да използва компютърната наука за да “разреши” проблемът с болестта рак през следващото десетилетие.

Планът включва много амбициозни отделни проекти, но един от най-интересните е създаването на на ултра-малки ДНК комютри, които ще “живеят” в тялото на човек и ще следят за ракови клетки като в случай на находка ще ги репрограмират в здрави клетки веднага след като ги засекат.

“Мисля, че е напълно естествено Майкрософт да се заеме с проблема, защото има изключителен обем експертиза в компютърната наука а това, което се случва с рака всъщност е изчислителен проблем,” казва Крис Бишъп от Microsoft Research.

“Това не е само аналогия, а дълбоко математическо прозрение. Биологията и компютърните науки са дисциплини, които имат много дълбока връзка на най-фундаментално ниво.”

За да осъществи проекта си Майкрософт са събрали екип от биолози и компютърни учени от цял свят.

Обявените детайли на проекта са все още оскъдни, но е ясно, че екипът планира да използва техниките на машинно учене и компютърна визия, където компютрите извличат информация от образи или видео, за да дадат на радиолозите по-добро разбиране за това как нараства тумор в даден пациент. Отделен екип ще работи по създаването на алгоритми, които да предскажат най-добрия план за атака на определени видове тумори.