Изследователи от Университета Принстън в САЩ, чието ново изследване е публикувано в сп. Current Biology, се занимават с изучаването на това как децата разпознават гласа на обкръжаващите ги хора по време на ранния етап от говоренето им.

Към момента учените решили да се фокусират върху гласа на майката, докато тя говори с децата си. За целта те записали 12 англоговорящи майки, докато те играят и четат на своите 7-месечни или 1-годишни деца. Изследователите записали гласа на жените и докато те говорят с възрастни.

Компютърен анализ показал, че тембърът на гласовете на участниците в изследването, докато говорели с децата си и с други хора, съществено се различавал. Разликата била толкова значителна, че компютърът могъл да различи маминото гукане от нормална реч.

Когато учените повторили експеримента с майки, които говорели на девет други езика, включително испански, руски, полски, немски, унгарски, френски и два диалекта на китайски, резултатите били същите.

Авторите на изследването предполагат, че подобно изменение на тембъра на гласа е инстинктивно поведение на майката, заложено от природата. Така бебетата от раждането се учат да отличават нейния глас от този на другите, и да обръщат внимание първо на нея.

Източник: Новите родители