Повечето хора си мислим, че възхищението е нещо, което изпитваме рядко. Но може би го чувстваме много по-често, отколкото предполагаме. При наблюдаваните студенти станало ясно, че те го изпитват три или четири пъти седмично. Някои били провокирани от слушането на музика, други от гледането на залеза или участието в политически дебати. Или пък от наблюдението на деца, които си играят. 

Но какво точно е това чувство? Според дефиницията на Келтнър, човек търси да изпита това чувство колкото може повече и всичко, което вдъхновява възхищение, е това, от което ни побиват тръпки от радост и смайване. 

Възхищението се използва с маркетингова цел. То се споменава в реклами. National Geographic например наскоро създаде нов сайт на име Phenomena, в който научно подготвени автори обещават да разказват за "новите, странните, красивите и вдъхващите възхищение детайли на нашия свят".