Археолозите в древния град Помпей са открили "пекарна затвор", в която роби и магарета са били заключвани, за да мелят зърно, предаде Ройтерс.

Тясното помещение без изглед към външния свят и с високо поставени в стената малки прозорци с железни решетки е открито по време на разкопки, част от по-голям проект за обезопасяване на склоновете около неизследваните райони на града.

Вдлъбнатини в пода са координирали движението на животните, принудени да се разхождат със завързани очи в продължение на часове, се казва в изявлението на археологическия парк, пише БТА. "Това е пространство, в което трябва да си представим присъствието на хора с робски статут ... най-шокиращата страна на древното робство", казва Габриел Цухтригел, директор на археологическия парк в Помпей.

Пекарната е била сред работните помещения в голяма къща, чиято жилищна част е била украсена с добре запазени стенописи.

През август археолозите откриха малка спалня в римска вила близо до Помпей, която почти сигурно е била използвана от роби, като това хвърля светлина върху положението им в древния свят.

Помпей и околностите са потънали под пепел при изригването на вулкана Везувий през 79 г. Тогава загиват хиляди хора, които не са знаели, живеят под един от най-големите вулкани в Европа.

Изригването погребва града под дебел слой пепел, запазвайки много от жителите и сградите му.

На мястото напоследък се наблюдава активна работа на археолози, като целта е да спрат годините на разруха и занемаряване, до голяма степен благодарение на наскоро завършилия проект, финансиран от ЕС на стойност 105 млн. евро, отбелязва Ройтерс.