Представете си, че един ден телефонът ви звъни и получавате невероятно добро предложение за работа със заплата, която дори надхвърля очакванията ви. Но всичко още не е решено, първо трябва да преминете през процес на подбор. Логично е компанията да търси възможно най-добрия кандидат за позицията, а за да изключи останалите кандидати обикновено кани най-интересните личности на интервю, обръщайки внимание не само на написаното в автобиографията, пише elconfidencial.es. 

За никого не е тайна, че работодателите използват психологически техники, за да объркат интервюирания. Да ​​опишете слабостите на бившия си шеф, да обясните защо искате да смените работата или дали някога сте мислили да създадете собствена компания са привидно невинни въпроси, които можете да чуете по време на едно интервю за работа, но всъщност това са част от въпросите, които могат реално да погребат вашата професионална кариера. Психологическите игри и техники стават все по-модерни, като например тази, използвана от Трент Инес, директор на счетоводната компания Xero. За наемане на своите служители компанията разчита на тест, за който се изисква само една чаша за вода или чаша кафе. Трикът е да заведете интервюираните в трапезарията на офиса и да ги почерпите с топла напитка. След като интервюто приключи, Инес изчаква 30 минути, за да види дали бъдещия кандидат за работното място предлага да измие чашата си или се насочва към кухнята, за да го направи.

"Можете да развиете много умения, да придобиете различни знания и опит, но в крайна сметка всичко се свежда до вашето отношение. А измиването на собствената ви чаша кафе говори много за отношението ви", обяснява Трент Инес в радио подкаст. Ето защо смята резултата от този тест за безпогрешен аргумент за избор на бъдещите си служители: ако оставят чашата си на масата, когато си тръгнат, те автоматично ще бъдат изключени от финалния лист.

Почти същото е тестът на опаковката, използван от Джо Хирш, директор на Semaca Partners. В този случай интервюиращият пуска опаковката на бонбон на вратата на стаята за интервюта и наблюдава дали кандидатът я вдига или влиза без да я забележи. Според него фактът, че кандидатът за работа изхвърля опаковката в кошчето за боклук показва, че човекът поставя екипа на първо място, наблюдава потенциалните опасности и ще бди над бизнеса. 

Препятствията до така желаната работа съвсем не свършват с края на интервюто. Времето да разберете кой заслужава работа според редактора на Business Insider Джесика Либман идва по-късно: с изпращането на имейл с благодарност. Причината - това показва, че човекът наистина има желание за работа, организиран е и е образован. И не само, това показва изобретателност, защото кандидатът често трябва да измисли начин да получи имейл адреса на интервюиращия го.

Опитът за "хакване" на поведението на кандидатите е особено разпространен в технологичните компании и стартъпите, където има много силна колективна култура и мениджърите се стремят да разберат дали кандидатите за работа са подходящи за техния екип, обяснява пред "Гардиън" експертът по човешки ресурси Рут Корниш. "Ако никога преди това не сте били на пазара на труда, може и да не знаете тези трикове, но това не означава, че не сте талантлив човек, който може да свърши чудесна работа в тази компания", добавя Корниш. 

"Хората могат да реагират по различен начин поради различни причини, могат дори да се изнервят от факта, че отиват на интервю", казва Клер Маккартни, съветник в Chartered Institute of Personnel and Development, асоциация за професионалисти по човешки ресурси. И добавя, че да не благодариш на интервюиращия не означава, че си неучтив, тъй като някои работодатели смятат пращането на имейл след интервю като отчаян и досаден акт. 

Източник: elconfidencial.es

Превод и редакция: Нели Тодорова / Мениджър Нюз