Хората с по-слаб имунитет често обвиняват за периодичните си неразположения преносители на вируси в службата или на обществени места, пише "Мениджър Нюз".

Малцина обаче си дават сметка, че основната причина за компрометиране на имунитета е домът, който буквално бъка от болестотворни бактерии, твърдят йордански изследователи. И най-странното е, че бактериите никнат там, където най-малко ги очакваш, казват специалистите и дават следния списък с опасни от тази гледна точка домашни вещи

1. Най-мръсният предмет в кухнята например е гъбата за миене на съдове. При изследвания е установено, че в нея се съдържат следи от салмонелни и ентеро вируси.

2. Поставката за четките за зъби обира всички микроби, които се стичат от уж, току-що измитата след ползване четка. Затова изследователите настоятелно препоръчват тя да се мие с гореща вода всеки ден.

3. Електрониката също е сериозен инкубатор на болестотворни микроорганизми. Бактериите по повърхността на обикновена компютърна клавиатура превишават 150 пъти допустимата норма. А дистанционното за телевизора и игровите контролири се оказват любимо място на плесени и дрожди.

4. Спалното бельо привлича и съхранява мъртви кожни клетки, акари и мръсотия от домашни животни.

Прочетете целия текст в Мениджър Нюз.