Смукането на палеца и гризането на ноктите може да има и положителна страна според учените.

Децата, които имат този вреден навик, е по-малко вероятно да се сблъскат с алергии в живота си. До това заключение са достигнали изследователите от Университета Отаго в Нова Зеландия.

Навикът да се смуче палеца, който децата развиват още в майчината утроба, предпазва от алергии към домашен прах, трева, мухъл, вълна и др. Това се дължи на факта, че лапайки пръстите си, децата се излагат на различни видове микроби от ранна възраст, което влияе положително върху функционирането на имунната им система. Този навик също помага за защитата на телата им и в зряла възраст, дори ако родителите на тези деца страдат от алергии или ако децата са израснали в дом с животни или цигарен дим.

Учените не препоръчват децата да бъдат оставени да се отдадат напълно на вредния навик да си смучат пръстите или да си гризат ноктите, но почертават, че макар да изглежда лош, този маниер има своята положителна страна. До това заключение изследователите стигат на базата на редица наблюдения над 1037 доброволци от раждането им до зряла възраст.

Резултатите от изследването са публикувани в списание Pediatrics.