Освен че отпускат болката в мускулите, успокояващите масажи имат и друга функция, твърдят учени.

Изследванията показват, че те намаляват възпалението на молекулярно ниво, което от своя страна подобрява действието на болкоуспокояващите лекарства. Масажите също така подпомагат растежа на митохондриите – „двигателят”, генериращ енергия за клетката.

Екипът провежда генетичен анализ на мускулна тъкан. Изследвани са изтощени от карането на велосипед доброволци. На всеки  от тях е извършен масаж на произволно избран крак.  Направени са проби, взети преди масажа, 10 минути след него и 2-5 часа след възстановителната процедура.

Резултатите показват, че масажът намалява ефекта на цитокините – гликопротеини, които оказват регулиращо въздействие върху контрола на растежа и диференциацията на клетките, особено на тези от хемопоетичната система (кръвотворене, защитна функция и др.). В същото време подпомага биогенезиса на митохондриите. Намаляването на болката благодарение на масажирането може да обхваща същия механизъм като този на противовъзпалителните лекарства, вярват учените.

„Потенциалната полза от масажа може да бъде полезна за много хора, включително и по-възрастните, страдащи от мускулно-скелетни наранявания, и за пациенти с хронично възпалително заболяване – казва ръководителят на изследването д-р Марк Тарнополски от Катедрата по педиатрия и медицина към университета „Макмастър” в Канада. - Това проучване предоставя доказателства, че подобни терапии като масажа могат да се прилагат и в медицинската практика.”

Учените добавят, че масажите биха помогнали при болка, скованост на мускулите, задух, чувство на безпокойство и умора.

Източник: Daily Mail