Как да останете бодри без кофеин

02 юли 2018 г., 13:50
1070

Снимка: Shutterstock

Дори и след едно добро наспиване през нощта, всичко, което е необходимо, за да ни умори, е едно тромаво пътуване до службата или едно натоварващо заседание. Вероятно подобни са причините, поради които много хора пиятследобед кафе или черен чай. В особено притеснителни случаи посягат и към енергийните напитки, които съдържат конски дози кофеин.Но трябва да имате предвид, че има много други начини да се ободрите, вместо да се тъпчете с кофеинови напитки, като някои от тези начини всъщност могат да бъдат и забавни, освен здравословни. Ето някои от тях:

Намалете времето пред екрана - ако се взирате по цял ден в екрана на компютъра си, или в екрана на телефона и таблета си може да получите т.н. синдром на компютърното зрение. При него очите са раздразнени и сухи, появява се замъглено или двойно виждане, главоболие и болки в гърба и врата. Намалете времето си пред екрана до минимум, мигайте често, оправете позата си пред бюрото и насочвайте погледа си към далечен обект на всеки 20 минути.

Яжте здравословна закуска следобеда – ниската кръвна захар може да ви замае и да ви направи умствено летаргични. Същият ефект, парадоксално, могат да предизвикат и големите ястия, защото затрудненото и натоварено храносмилане отнема много енергия. Ако маскирате енергийния глад с кофеин, само ще получите моментно ободряване, преди да ви връхлети още по-сериозна криза. Затова яжте здравословно. Много изследвания показват, че закуска, богата на фибри и протеини, е много ефективна за увеличаване на вниманието и ободряването на организма. Наблегнете на авокадото, фъстъченото масло, целината, морковите и хумуса.

Пийте вода! Дехидратацията изпива енергията ви и причинява умора, объркване, неравномерности в ритъма на сърцето и дори припадане. Дори и такава разлика като само 1 до 2% спад в хидратирането на организма може да доведе до умора и объркване. Затова стойте хидратирани през целия ден.

Разходете се навън. Не стойте в офиса или у дома през целия ден. Разходете се на чист въздух и слънце. Излагането на естествените източните на синя светлина като слънчевата светлина, подобрява вниманието и ефективността на организма.

Потанцувайте или направете бърза разходка. Честото изкачване на стълбите у дома или в офиса е много добра тренировка. Изследвания показват, че физичаската активност и особено кардио-тренировката на чист въздух елиминират умората много добре.

Дишайте дълбоко. Дишането осигурява кислород на всички части на вашето тяло, което увеличава вашето енергийно ниво и усилва имунната ви система, поддържа ви здрави и силни.

Science Alert

 

Коментари