Оказва се, че Фейсбук се интересува не само от това кой сте вие, къде ходите и с кого си говорите. Социалната мрежа иска да знае също така как харчите парите си. И за да получи тази информация тя се обръща към не друг, а към вашата банка, твърди вестник Уолстрийт Джърнъл. В нова статия журналистите информират обществеността, че три американски банки – Джей Пи Морган, Уелс Фарго и Ситигруп са получили искане от Фейсбук да осигурят данни за финансовите навици на своите клиенти.

Причината за това е, разбира се, икономическа. Електронните системи за разплащане от вида на ПейПал и Венмо доминират на електронния пазар за виртуални разплащания и съвсем естествено, банките искат по-голямо парче от баницата. Едно партньорство с глобалния гигант в социалните мрежи Фейсбук ще им осигури нов тип предимство.

Science Alert