Страхът наистина може да промени поведението на хората, откри ново изследване. Преди се смяташе, че страхът може да предизвика обратен ефект, но се оказа, че това не се случва.

Особено податливи на страха са жените. Техники, които предизвикват страх, се използват непрекъснато и навсякъде и особено в масови съобщения, насочени към широката публика.

Например, страхът се използва за да се накарат хората да спрат да пушат или да спрат да подкрепят определени политически платформи.

Вероятно най-често се използва от рекламодателите за да се продават продукти от всички категории.

В тези случаи страхът се създава целенасочено в ума и може да се успокои и тушира след като продуктът е бил купен.

Така например, страхът от нараняване и дори смърт често се използва за да се продадат застраховки.

“Предизвикването на страх е ефективен начин за промяна на нагласи, намерения и в края на краищата, на поведение,” обяснява професор Долорес Албарацин, водещият автор на изследването.