От розовата слуз до затвора Гуантанамо - тези факти, свързани с Макдоналдс, определено ще ви изненадат.

1. През 2012 г. Макдоналдс се отказва от сместа за пълнеж в бургерите си в САЩ. Тя наподобява розова слуз и се създава от изрезки от говеждо месо, третирани с амониев хидроксид.

2.  В английските речници McJob се дефинира като нископлатена работа със слаби перспективи. Един работник с минимална работна заплата ще трябва да се труди 1.2 млн. часа, за да спечели 8.75 млн. долара – сумата, която всяка година влиза в изпълнителния директор на компанията Джим Скинър.

3.  Между 1995 и 2000 г. почти всички топ награди в Монополи промото на Макдоналдс са били измамливо раздадени. 13 млн. долара са били „спечелени“ от работници в компанията, отговорни за самото промо.

4. Всяка година американците изяждат 2.2 млрд. кг говеждо месо на Макдоналдс. Това е равнозначно на около 5.5 млн. крави – точно толкова добитък, колкото има в Англия.   

5. Стела Либек получава изгаряния от трета степен, след като разсипва кафе на Макдоналдс в скута си. Принуждава се да плати 10 хил. долара за лечението си. Макдоналдс й предлага само 800. В края на краищата обаче Либек осъжда компанията на 500 хил. долара.

6. Макдоналдс обслужва 68 млн. души на ден – почти 1 процент от световното население. Компанията продава по 75 хамбургера в секунда.

7. Първият Drive-thru Макдоналдс е създаден, за да обслужва американските войниците, на които им е било забранено да напускат превозните си средства в униформа. Когато този тип ресторант отваря и в Китай, обърканите клиенти купували сандвичите си от своето возило, след което паркирали, слизали и ги изяждали в самото заведение.

8. Златните арки в лого на Макдоналдс са по-разпознаваеми от християнския кръст. 88 процента от хората разпознават арките, докато 54 процента – кръста.

9. Затворът Гуантанамо има свой собствен Макдонладс – първият и единствен в Куба. Затворниците, които се държат прилично и сътрудничат на охраната, получават Биг Мак и картофки.

10. През 60-те години на миналия век логото на Макдоналдс е било напът да се смени. Консултантът Луис Ческин успява да убеди управата да го запази с твърдението, че златните арки напомнят на клиентите за големи женски гърди.

Източник: Alltime10s