Без значение на колко години ставаме – светът не престава да ни изненадва. Той е пълен с невероятни неща и феномени, които тепърва ни предстои да научим. Така е било в миналото, така ще бъде и занапред. Човек просто няма как да знае всичко.

Ето защо решихме да подберем тези невероятни факти, които със сигурност ще ви изненадат.

Биология

Съществува почти 100-процентова вероятност чашата, от която пиете, да съдържа най-малко една молекула вода, преминала някога през тялото на динозавър. (Факт.)

Колибрито е единствената птица, която може да лети на заден ход. (Факт.)

Бактериите, живеещи в тялото ви, са 10 пъти повече от вашите собствени клетки. (Факт.)

Пръстовите отпечатъци на коала са неразличими от човешките – дори когато се изучават под електронен микроскоп. (Факт.)

Бавноходката е най-издръжливото същество на Земята. То може да оцелее при всякакви крайни условия – изключително ниски или високи температури, радиация и дори в космическия вакуум. (Факт.)

Времевият период, между който тиранозаврите и архозаврите са живели, е много по-голям, отколкото между тиранозаврите и нас.

Земните червеи имат пет сърца. (Факт.)

Сърцето на синия кит е толкова голям, че това на малко дете може спокойно да плува в артериите му (Факт).

Човешкото ДНК има 50-процентово сходство с ДНК-то на банана. (Факт.)

Медът е единствената храна, която не се разваля. Никога (Факт.)

Физика

От момента на откриването на Плутон до деня, в който губи статуса си на планета, това космическо тяло все още не е извършило пълна обиколка на Слънцето. (Факт).

Един ден на Венера трае по-дълго, отколкото 1 година. (Факт.)

На Титан – един от спътниците на Сатурн – гравитацията е толкова слаба, а атмосферата – гъста, че ако имахте малки крила вместо ръце, щяхте да можете да летите. (Факт.)

В чаша с вода има повече молекули, отколкото има чаши с вода във всички океани на Земята. От статистическа гледна точка това означава, че е доста вероятно всеки път, когато пиете вода, една от молекулите вече да е била във вашето тяло. (Факт.)

Космическите кораби не летят в права линия. Реалните им траектории представляват комплексни елипси. (Факт).

На Юпитер и Сатурн валят диаманти. В буквалния смисъл. (Факт.)

Ако приемем, че Слънцето е човешка клетка, то в такъв случай Млечният път би бил с размерите на САЩ. (Факт).

На теория – ако прокопаете тунел през центъра на Земята и скочите, ще се озовете от другата страна за 42 минути. Малко вероятно е обаче да стигнете цели. (Факт.)