Интервюто за работа е златният шанс за всеки кандидат да направи убийствено първо впечатление и да докаже на служителя от отдел „Човешки ресурси”, че няма друг като него за поста.

Но понякога притеснението надделява – или просто ни липсва предварителна подготовка – и демонстрираме поведение, което обезценява нашите качества и ни кара да изглеждаме безотговорни или неквалифицирани.

„През последните 12 месеца съм провела над 200 интервюта за работа”, казва Лиз Весел, главен изпълнителен директор и съосновател на WayUp, уебсайт, който над 200 000 колежани използват в желанието си да намерят работа в компании като MicrosoftUberNew York TimesDisney и Google.

„Дори най-умните и опитни млади хора се затрудняват при спазването на добрите практики по време на интервю.”

Весел смята, че допускането на следните пагубни грешки съсипва първото впечатление, което кандидатите правят, и прави така, че да изглеждат наистина некомпетентни:

1. Обясняват колко нервни са

Може да смятате, че сте омилостовите комисията като признаете колко много се притеснявате, казва Весел, но истината е, че този вид искреност не изглежда никак добре. „Работодателите очакват да се държите зряло, да сте спокойни под напрежение и да се справяте с най-различни стресови ситуации, с които може да се сблъскате на работното място. Приказките за притеснение и съпровождащото ги търсене на съжаление изпращат послание, че не сте готови за истинската офис атмосфера.”

2. Не правят предварително проучване на компанията

„Веднъж един кандидат влезе в стаята и ме попита дали аз съм офис администраторката”, разказва Весел. „Много лошо начало!”

Готвейки се за интервю, трябва да проучите задълбочено всичко възможно за компанията, нейните лидери и човека, с когото ви предстои да говорите, обяснява Весел. „Работодателите искат да видят, че сте си написали домашното и че се интересувате от организацията и нейните проблеми.”