Древните руини разказват частично историята на епичните обсади и завоевания, описани в еврейската Библия. За да "сглобят" историческите събития и да проверят доколко те приличат на описаните в Свещеното писание, учени от Израел използват нова технология за датиране, предаде Ройтерс.

Използвайки данни за древни геомагнитни полета, запазени с течение на времето в кирпич от обекти, унищожени от пожар, и в две колекции от керамични предмети, учени от Еврейския университет и университета на Тел Авив са успели да датират тези останки с по-голяма точност.

Методът е използван и преди, но никога до такава степен.

"Тъй като разполагаме с много голяма база данни, можем да сравним най-различни обекти според магнитния сигнал и по този начин да постигнем изключително точен метод за датиране", казва Йоав Вакнин от Института по археология към университета на Тел Авив, предава БТА. Резултатите от проучването показват например, че армията на Хазаил, цар на Арамейски Дамаск, споменат за първи път в Книгата на Царете, е отговорна за разрушаването на няколко града, включително Тел Рехов, Тел Заит и Хорват Тевет.

Колкото до съвременното му приложение Вакнин отбелязва, че магнитното поле и неговата активност е една от най-големите загадки, с които се сблъскват учените. По думите му тази технология може да се използва за прогнозиране как магнитното поле ще се промени и ще се държи в бъдеще.