Космическата сонда "Бепи Коломбо" се приближи до Меркурий в понеделник, както беше планирано, за да извърши поредното близко прелитане до най-малката планета от Слънчевата система, предаде ДПА.

Маневрата "протече напълно нормално" и нямаше "никакви аномалии", съобщи Европейската космическа агенция (ЕКА) от контролния си център в Дармщат, Германия, във вторник.

Точните данни за траекторията на полета все още не са предоставени, пише БТА. Европейско-японската изследователска сонда трябваше да се доближи на около 236 км до повърхността на Меркурий в понеделник късно вечерта, съобщиха от ЕКА преди маневрата.

Очаква се скоро да бъдат публикувани снимките, направени от апарата.

Това беше третото от общо шест планирани прелитания на "Бепи Коломбо" над най-малката планета в Слънчевата система.

Второто приближаване до Меркурий беше през юни 2022 г. - на около 200 км разстояние. Тези прелитания са необходими за забавяне на сондата, за да може да влезе в орбита около Меркурий.

Апаратът "Бепи Коломбо" беше изстрелян през октомври 2018 г. на седемгодишното си пътуване до Меркурий. С два спътника на борда той ще изучава повърхността и магнитното поле на планетата от декември 2025 г.

Проектът, който е партньорство между ЕКА и Японската агенция за аерокосмически изследвания, е на стойност от около 2 млрд. евро. Целта му е изследване на произхода на Слънчевата система чрез проучване на състава, геофизиката и атмосферата на Меркурий.

Мисията се управлява от контролния център на ЕКА в Дармщат, близо до Франкфурт.