Всички знаем, че Слънцето е в центъра на Слънчевата система. Около него се намират в орбита планетите – заедно с един гъст пояс от астероиди, метеорни полета и шепа комети, идващи от далечни галактики.

Но това далеч не е цялата история.

„Всички обекти се намират в орбита около центъра на масата на Слънчевата система, а не около Слънцето – казва планетарният учен Джеймс О‘Донахю от японската космическа агенция JAXA – Дори Слънцето.“

Този център на масата, наречен барицентър, представлява точката на обект, в която масата може да бъде балансирана по един напълно съвършен начин. Цялата маса на обекта пък се разпределя равномерно от всички страни. В случая с нашата собствена Слънчева система, тази точка рядко съвпада с центъра на Слънцето.

За да илюстрира това свое твърдение, О‘Донахю създаде впечатляваща анимация, на която виждаме как Слънцето, Сатурн и Юпитер обикалят около барицентъра, увличайки нашата звезда в циклични мини орбити.

В свободното си време О‘Донахю създава анимации, за да покаже как работи физиката на планетите, звездите и скоростта на светлината.

„Естествено е да си мислим, че орбитираме около центъра на Слънцето. Това обаче се случва наистина рядко - казва той. – Много рядко центърът на масата на Слънчевата система съвпада със центъра на Слънцето."

Анимацията показва също така как точно ще се движат Земята и Луната през следващите 3 години.