Все по-гъвкави и прецизни

В същото време компютрите стават все по-бързи и тяхното програмиране все по-интелигентно. Експертите от The Boston Consulting Group смятат, че в резултат на това задачите, изпълнявани от роботите, ще се увеличат от 10 на сто на 25% до 2025 година. Един обикновен илюстративен пример е месопреработката. Клането на животни е изключително трудна задача за традиционните роботи, защото месото трябва да бъде нарязано в множество различни форми. Този проблем може да бъде разрешен със система , която „сканира” парчетата месо в 3D, предава тези данни на роботите и оптимално настройва техните остриета. Това е пример за това как роботите могат да станат по-гъвкави и прецизни – малка стъпка по дългия път към автономните системи. Това от своя страна допълнително ще увеличи обхвата на приложенията им в текстилната промишленост, селското стопанство, транспорта, здравеопазването и други сектори.

Промяна на работната среда

Анализаторите очакват броят на неквалифицираните работни места, които се състоят от до голяма степен повтарящи се задачи, да намалее в световен мащаб. Експерти на The Boston Consulting Group следователно очакват промяна в парадигмата. Държавите, които вече разполагат с познания и инфраструктура , които дават възможност за автономни технологични системи, ще станат по-привлекателни за производителите, отколкото тези с ниско заплащане на труда. Допълнителни фактори, които се очаква да ускорят тази тенденция, са намаляващите цени на решенията за автоматизация и увеличаването на разходите за труд. Нашето застаряващо общество и намаляващата  работна сила ще ускорят още повече тази тенденция.

Пазар за 40 млрд. долара на хоризонта

Въвеждането на автономни системи би могло да доведе до огромни промени в корпоративните модели, като това се отнася не само за индустрията. Пример за това е пазарът на автономни превозни средства. Например Uber, Google и Apple са в процес на разработване на автомобили със самостоятелно управление. Традиционните производители на автомобили ще бъдат изправени пред нова конкуренция. В края на краищата, тъй като тенденциите за мобилност продължават да се развиват, познанията в сферата на  IT ще бъдат толкова търсени, колкото и тези в областта на производството и логистиката. Разработването на софтуер обаче е непозната територия за автомобилопроизводителите.

Освен това автономното шофиране ще промени поведението на потребителите и изисква нови бизнес модели. Според скорошно проучване на консултантската фирма Roland Berger то ще доведе до допълнителен обем на продажбите от приблизително 40 млрд. щатски долара в областта на хардуерните компоненти до 2030 година. Новите софтуерни решения за системи за подпомагане на шофьорите ще нараснат до близо 20 млрд. в световен мащаб до 2030 година.

Gallery
През 2030 г. автономните автомобили ще генерират приходи от общо 60 млрд.
Gallery