Не е новост, че животните често са по-хора от хората. Те ни показват своята обич, без да очакват нищо в замяна. И са способни да кажат толкова много само с очите си, без да се налага да използват силата на думите. Не се съобразяват с табута и социални правила и не се чувстват длъжни да угодят на тези, които не ги харесват. Това са само част от нещата, които можем да научим от тях. Всъщност има 10 много ценни урока, които да усвоим от животните, и които ще ни помогнат да бъдем щастливи в живота и да живеем в хармония.

1. Доза съпричастност

За разлика от много хора, животните са способни да изпитват естествено и съпричастно състрадание към другите. В своята интелектуална простота много животински видове знаят как да разпознават мимиките и са способни да интерпретират чувствата и емоциите на другите. Внимавайте, защото това косвено е свързано с чувството за справедливост. Всъщност някои видове знаят как да различават кое е правилно и кое не, кое е добро и кое боли. Все още ли смятате, че животните не са интелигентни?

2. Чувство за толерантност

Дори не е необходимо да се питаме кой е по-толерантен към други същества – хората или животните. Само си помислете колко много различни видове съжителстват в едно и също местообитание в продължение на хилядолетия. Истината е, че простият ум на животните им позволява да не изпитват всички онези типично човешки чувства: класово разделение, расизъм, ксенофобия… Би било добре да вземем пример от тях и да започнем да приемаме различното.

3. Желание за споделяне

Когато се каже домашен любимец, неминуемо изниква образът на кучето. Кучетата имат силно чувство за принадлежност към глутницата и това им помага да оцелеят. Което не означава, че не възникват съперничества и конфликти. Но в повечето случаи те се разрешават за кратко време, за да позволят на всички членове да се нахранят, да спят, да играят и да бъдат заедно. Споделянето е красиво, кара ни да се чувстваме свободни и най-вече - полезни.

4. Значението на почивката

Ако имате домашен любимец, независимо дали е куче или котка, разбирате за какво говорим. Когато домашните любимци решат да спят, нищо не е в състояние да ги изкуши. Техният биологичен часовник просто казва „стоп“ и те следват съветите на тялото си по-добре, отколкото ние следваме нашите сигнали.

5. Уважение към природата

Животните не произвеждат неразграждащи се материали и следователно не замърсяват околната среда, както правят хората. В много случаи именно наличието на животни позволява местообитанието да се изчисти по естествен път. Ако всички се държахме като животни и се ангажирахме с борбата срещу отпадъците, щяхме да постигнем по-добри резултати при рециклирането и изхвърлянето на боклуци, но за съжаление това е един от най-трудните уроци за хората.