Съществува зависимост между развитието на диабет със стреса на работното място и липсата на достатъчна социална подкрепа, установиха израелски учени, цитирани от Science Daily.

Развитието на диабет тип 2 обикновено се свързва с рискови фактори като затлъстяване, високо кръвно налягане и недостатъчна физическа активност.

Авторите на настоящото проучване от университета на Тел Авив демонстрират, че стресът също играе решаваща роля.

Изследователите са установили, че въз основа на ниските нива на социална подкрепа и високите стресови нива на работното място в дългосрочен аспект може с точност да се прогнозира опасността от развитието на диабет, дори при служители в привидно добро здраве.

Учените посветили три години и половина на това изследване, в което били включени работещи мъже и жени.

Оказва се, че условията, в които работим, могат да намалят риска или да предивизвикат развитието на диабет от тип 2.

Доброволците, които получавали по-голяма социална подкрепа на работното място, намаляват с 22% вероятността да страдат от диабет, сочат данните от изследването.

За данните на изследването са взети предвид рискови фактори като възраст, семейна наследственост, ниво на физическа активност и индекс на телесната маса.

Проучването е поредното, което свързва условията на труд с физическото и психическото здраве на хората.