Физици в САЩ създадоха флуид с отрицателна маса в лабораторията, което е наистина толкова фантастично, колкото звучи. Какво означава в реалността обаче е, че за разлика от всеки друг физически обект, когато бутнете този флуид, той се ускорява назад вместо напред. Подобна странност може да се окаже информативна за учените по отношение разбирането им за феномените, които се случват в Черните Дупки и неутронните звезди.

Хипотетично, материята трябва да може да има отрицателна маса по същия начин, по който електрическия заряд може да е отрицателен или положителен.

На хартия тази хипотеза работи, но в науката дебатите все още продължават дали обекти с отрицателна маса могат да наистина да съществуват физически без да нарушат законите на физиката, въпрос, който не се улеснява от факта, че проблемът е наистина сложен за разбиране от обикновените хора.

Дори и да изглежда сложно за нас предишни изследвания показаха, че теоретично е възможно отрицателна маса да съществува във Вселената без да блезе в противоречие с Общата Теория на Относителността.

“За първи път имаме такъв поглед и контрол над отрицателната маса, без някакви особени усложнения,” обяснява Майкъл Форбс, един от учените изобретили флуида.