Според екип от учени от Каролингския институт в Щвеция, не просто научният жаргон е станал по-сложен за последния век, но и самият език на науката е станал много по-проблемен за дешифриране отпреди.

За да изследват дали публикуваните научни изследвания наистина са станали по-трудни за разбиране с течение на годините, екипът е проучил 707 452 научни статии в областта на биомедицината, издадени между 1881 и 2015 година.

Публикациите са били анализирани спрямо два стандарта за читаемост:

Флеш леснота за четене – който дава резултат, базиран на дължина на изречение и брой на срички в дума.

Новата Дейл-Чал формула за читаемост – който анализира даден текст на базата на общата познатост на думите.

Тестове от този вид често се използват за да се определи дали даден текст е подходящ за деца.

Усреднените годишни стойности са показали стабилно спадане в четивността на абстрактите в научните статии за последния век, като учените са установили, че повече от 26% от текстовете са изисквали ниво на академичен английски език характерно за докторските степени.

Източник: Science Alert