Обратно на широко разпространените теории, че редовното консумиране на яйца е рисков фактор за хората с висок лош холестерол и хипертония, финландски изследователи твърдят, че консумацията на яйца е особено полезна за мъжете, пише Мениджър Нюз.

Холестеролът, съдържащ се в яйцата, има положителен ефект върху тялото на мъжете, а именно намалява риска от редица заболявания. На база проведено изследване, учените доказват, че яденето на яйца няколко пъти седмично намалява риска от диабет от втори тип при мъжете с 37% и с 98% подсилва сърдечносъдовата система.

Подобен ефект върху тялото на женския организъм обче не е бил регистриран.

Американски учени също обявиха, че са в състояние да докажат ползата от яйцата и по-конкретно от яйчения белтък. Множество изследвания са показали, че яйченият протеин е добър за здравето на цялото тяло и има благоприятен ефект върху дейността на всички негови системи. Подобрява мозъчната функция, а съдържанието на витамин К има положителен ефект върху кръвообращението и премахва вредните токсини от черния дроб. Спомага също и за образуването на нова мускулна тъкан в тялото.

При редовна употреба на този продукт се намалява риска от редица заболявания, включително и диабет. Яйчения протеин нормализира нивото на кръвната захар, казват изследователите.