Съществуват десет астероида, за които НАСА наскоро потвърди, че имат потенциала да станат опасни за Земята, като се отчетат техните размери и орбити в Слънчевата Система. НАСА е идентифицирала 693 обекти в относителна близост до Земята благодарение на космическия кораб WFISE, който търси потенциални заплахи за нас от 2013 година.

НАСА не уточнява в детайли каква точно опасност може да представляват тези астероиди за Земята. Но в миналото планетата е била връхлитана от космически обекти, като някои от ударите са били с унищожителен ефект. Учените се обединяват около тезата, че катастрофален сблъсък с астероид или комета е отключил серия от събития, които са изличили динозаврите от Земята преди около 60 милиона година.

Всяка година няколко неизвестни астероида профучават покрай нас, понякога само с няколко дена предварителна информация. Тази година например два от тях са минали много близо до Земята, като един е прелетял на едва 15 000 км. По космическите стандарти това е изключително близо.

Човечеството е предриело мерки за запазване на живота на Земята, дори и след евентуален планетарен апокалипсис. От 1970 г. на различни места се появиха т.н. Земни сейфове, които съхраняват семена от растения от цялата планета. В допълнение, съществуват сейфове, които съхраняват биологични материали от животни и различни организми, които се наричат на жаргон “замразени зоопаркове.” Те съхраняват ембриони, яйцеклетки, сперматозоиди и ДНК основно от застрашени животни. Някой ден вероятно ще се появи и сейф, който да съхрани биологични материали от човека.