YouTube е премахнала 1 млн. видеа с опасна дезинформация за COVID-19 от февруари 2020 г. насам, съобщи главният продуктов директор на фирмата Нийл Махон, цитиран от TechCrunch.

В свой блог пост той сподели как компанията подхожда към дезинформацията в платформата си. По думите му „лошото съдържание“ съставлява малка част от общия брой на споделяното съдържание. „Лошото съдържание представлява малък процент от милиардите видеа в YouTube“, коментира Махон и допълни, че YouTube сваля близо 10 млн. клипове за всяко тримесечие, като повечето от тях „дори не достигат 10 гледания“.

YouTube е сред критикуваните големи глобални платформи за неуспехи в борбата с дезинформацията, особено след началото на пандемията. Компанията има над милиард потребители, което означава, че дори и лошото съдържание да е малко, то отново има голямо въздействие.

По думите на Махон премахването на грешна информация е само един от аспектите, в които платформата е ангажирана. YouTube работи и по „увеличаване на информацията от надеждни източници и намаляване на разпространението на видеоклипове с вредни дезинформации“.

Източник: Мениджър Нюз