Проучване разкри, че птиците възприемат по-ограничено цветово разнообразие при червените плодове, отколкото при червените цветя, съобщи агенция Синхуа, позовавайки се на Китайската академия на науките.

Цветът е от решаващо значение за взаимодействието между животни и растения. Именно червеният цвят е привличащ вниманието сигнал за птиците. Това го прави подходящ за изследване на взаимодействията между растения и животни, както и на разликите между опрашването на цветята и разпространението на семената на плодовете.

Изследователи от Института по ботаника „Кунмин“ към Китайската академия на науките си сътрудничиха с институции в Германия и Съединените щати, за да проведат проучването. Експертите сравниха цветовете на общо 94 червени цветя, опрашени от птици, както и на 99 червени плодове, разпръснати от птици. Те сравниха цветовото разнообразие както в спектралното пространство, така и в пространството за цветно зрение на птиците.

Резултатите от изследването показаха, че има значителни разлики между цветята и плодовете по отношение на цветовото разнообразие, спектралните свойства и цветоусещането при птиците. Плодовете са по-забележими от цветята ахроматично, но не и хроматично, установи проучването.