Ако ви хванат да гледате смешно клипче с котенца, докато сте на работа, вече имате научно оправдание, пише LiveSience.

Снимките на животни бебета подобряват концентрацията и продуктивността, провокират повече загриженост и внимание към детайлите.

Едва ли е изненада, че изследването идва от Япония, където kawaii (японското понятие за сладко и миловидно) е важна част от популярната култура. Анимационните герои като Пикачу от Покемон с техните широки личица и огромни очи наподобяват бебета и предизвикват положителни емоции у повечето хора, смятат учените от университета на Хирошима.

Тяхното изследване, публикувано в научното списание PLoS One, показва, че бебешките лица не само правят хората по-грижовни, което е отдавна известно, но засилват вниманието и точността, с която се изпълняват различни задачи.

В един от експериментите 48 студенти са били разделени на три групи. Първите гледат снимки на малки миловидни животинки, вторите - на големи животни, а третите - на суши, пържоли и други вкусни ястия.

Задачата, която трябва да изпълнят, е да проследят колко пъти в една поредица се появява дадена цифра. Студентите, които са гледали малките животинчета, се справят значително по-добре от другите две групи. И в другите експерименти се потвърждава, че където се изисква  внимание и прецизност, бебешките лица помагат.

"Нещата, които са кawaii, не само ни правят по-щастливи, но въздействат и върху нашето поведение", пишат учените от екипа на когнитивния психолог Хироши Нитоно. "Гледането на миловидни неща подобрява справянето със задачи, които изискават поведенческа внимателност, вероятно като стесняват  фокуса на внимание."

Според тях различни професии - от шофьори до офис служители, могат да извлекат полза от откритието.