Проектът за Изкуствен Интелект на Гугъл Дийп Майнд демонстрира способността си да се учи независимо от своята памет и дори успя да победи най-добрите хора-играчи на играта ГО в света.

Учените решиха да тестват неговото “желание” да работи кооперативно с другите и откриха, че когато Дийп Маинд смята, че е на път да “загуби”, приема стратегия на “силна агресивност” за да гарантира, че ще излезе успешно от ситуацията.

Екипът на Гугъл е проиграл 40 милиона пъти простата компютърна игра “събиране на плодове”, при която е поискал от два играча-агенти на Дийп Майнд да се състезават един срещу друг за да съберат колкото се може повече виртуални ябълки.

Те открили, че докато имало достатъчно ябълки за събиране, всичко е вървяло нормално и цивилизавано. Но когато броят на ябълките е започнал да намалява сериозно, и двамата “агенти” са станали агресивни и са започнали да използват “лазерни лъчи” за да убият другия и да откраднат всички ябълки.

Във видео записа на симулацията ще видите, че агентите са се превърнали в сериозни “стрелци”, без секунда замисляне преди изстрел.

Това, което е друг интересен факт, е, че когато един агент успее да улучи другия с лазерен лъч той не получава допълнителна награда за това. Но Дийп Майн явно се е научил, че когато отстраниш опонента си от играта за определен период от време това ти дава шанс да събереш повече ябълки.